תפקוד לקוי של זיקפה (ED), הידוע בכינויו אימפוטנציה, הוא חוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה של הפין מספיק ליחסי מין מספקים. ההערכה היא כי ED משפיע על עד 30 מיליון גברים באמריקה, וכ -150 מיליון גברים ברחבי העולם. למרות המצב יכול להיות השפעות פסיכולוגיות, זה נגרם בעיקר על ידי מחלות פיזיות והרגלי חיים. למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים זמינים כדי לעזור לגברים עם ED לנהל את מצבם ולחזור לביצועים מיניים שיא.

מה גורם לבעיות זיקפה?

סיבות פיזיות – הגורמים הפיזיים של ED יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך ישנם כמה אלמנטים נפוצים שיכולים לגרום לבעיות זיקפה. חלק מהסיבות הגופניות הנפוצות יותר כוללות סוכרת, יתר לחץ דם, בעיות הורמונליות, מחלות לב וכלי דם, השמנת יתר, תסמונת מטבולית, הפרעות נוירולוגיות, תרופות מרשם, פגיעה בפין ומחלת פיירוני. סוכרת, למשל, עלולה לפגוע בעצבים ובכלי הדם של הפין, ולהקשות על השגת ו / או שמירה על זקפה. יתר לחץ דם, לעומת זאת, יכול לפגוע ולהצר את כלי הדם של הפין, מה שמקשה על הדם להיכנס במהלך עוררות. חוסר איזון הורמונלי יכול לגרום לירידה בטסטוסטרון, אשר הכרחי עבור זקפה להתרחש.

תורמים לסגנון חיים –  למרות שרבות מהמחלות הפיזיות שיכולות לגרום ל- ED אינן בשליטתנו, ישנם כמה הרגלי חיים שיכולים להגביר את הסיכון ל- ED. שימוש באלכוהול ובסמים, עישון, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה יכולים כולם לתרום להתפתחות של ED. לשימוש באלכוהול ובסמים יכולות להיות השפעות שליליות רבות על הגוף, כולל השפעה על העצבים וכלי הדם של הפין, מה שמקשה על השגת ושמירה על זקפות. עישון סיגריות יכול להפחית את זרימת הדם לפין, אשר יכול להוביל ED. בנוסף, חוסר פעילות גופנית ותזונה לקויה יכולים לתרום להשמנת יתר, סוכרת ומחלות לב וכלי דם, כל אלה יכולים להגדיל את הסיכון ל-ED.

אפשרויות טיפול – למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים זמינים כדי לעזור לגברים עם ED לנהל את מצבם ולחזור לביצועים מיניים שיא. תרופות, כגון ויאגרה וסיאליס, נקבעות בדרך כלל כדי לעזור לגברים להשיג ולשמור על זקפה. משאבות ואקום, זריקות פין ומשאבות פין הן חלק מהאפשרויות האחרות הזמינות כדי לעזור לגברים להשיג זקפה. עבור אימפוטנציה פסיכולוגית, ייעוץ ופסיכותרפיה יכולים להועיל.

חשוב לציין כי שינויים באורח החיים יכולים גם להיות בעלי השפעה גדולה על הסימפטומים של ED. הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול, ביצוע פעילות גופנית סדירה, ואכילת תזונה מאוזנת יכולים כולם לעזור להפחית את הסיכון של ED. בנוסף, הפחתת מתח וטיפול בכל הבעיות הפסיכולוגיות הבסיסיות היא המפתח להפחתת תסמיני ED.

לפעמים כל מה שצריך זה ריגוש חדש, למשל כמו בילוי עם נערות ליווי בחיפה
תפקוד לקוי של זיקפה הוא מצב שכיח שיכול להיות בעל השפעות פיזיות ופסיכולוגיות משמעותיות על גברים. הגורמים ל- ED יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך הגורמים הנפוצים ביותר הם מחלות פיזיות והרגלי חיים. למרבה המזל, ישנם מספר טיפולים זמינים כדי לעזור לגברים עם ED לנהל את מצבם ולחזור לביצועים מיניים שיא. הפסקת עישון, הפחתת צריכת אלכוהול, קבלת פעילות גופנית סדירה, ואכילת תזונה מאוזנת הן דרכים נהדרות להפחית את הסיכון של ED, בעוד תרופות, משאבות ואקום, זריקות הפין, וייעוץ יכול להיות מועיל בטיפול ED.