סרט אגדי, "נהג מונית", הוא מותחן פסיכולוגי המציג את חייו של חייל משוחרר ממלחמת וייטנאם הלוקה בנפשו בניווט ברחובותיה המושחתים של העיר ניו יורק. זהו מבט עוצמתי ולעתים מפחיד אל תוך האפלה של ההיבטים הפסיכולוגיים והחברתיים של החיים העירוניים באמצע שנות השבעים.

הסרט מתחיל כשטראוויס ביקל, בגילומו המבריק של רוברט דה נירו, מתמסר לחיים בודדים כנהג מונית לילי ברחובות הלא מוכרים של ניו יורק. בדידותו מופרת ללא הרף על ידי שיחות אקלקטיות עם נוסעיו, אותם הוא חושף כפושעים ובלתי רצויים. בינתיים, בתוך תא הנהג המבודד, טראוויס נחוש לפתח מערכת יחסים עם בטסי היפהפייה, בגילומה של סיביל שפרד. עם זאת, כאשר מערכת יחסים זו נקטעת בפתאומיות על ידי הפגמים הפסיכולוגיים של טראוויס, טראוויס מבודד את עצמו עוד יותר כדי ליזום תוכניות לא נעימות לעתידו.

העיר בה מנווט טראוויס במהלך עלילת הסרט מאפשרת לקהל להתבונן בממדים השונים של העיר ניו יורק התוססת. רחובות נוצצים מתערבלים בסמטאות מוזרות וערמומיות, בעוד טראוויס מסתחרר עוד יותר לתוך חלל שסוחף אותו בתחושה שלמה של מטרה למעשיו. בסופו של דבר, העיר מספקת מגרש משחקים עבור טראוויס כדי להחזיר בסופו של דבר את הכבוד העצמי שהוא מאמין שאיבד על ידי הפגנת השנאה והזעם שלו לחברה הסובבת אותו.

הצגתה של איריס הצעירה, בגילומה של ג'ודי פוסטר, משמשת כנקודת שיא לסרט, שכן שאיפתו של טראוויס לצדק ולשאפתנות מכוונת להציל אותה מחיים שהיא מוצאת את עצמה לכודה בהם. מאמציו, עם זאת, זרועים אלימות וחידות פסיכולוגיות כאשר טראוויס מוצא את עצמו במאבק נואש עם זיכרונותיו הטראומטיים.

לסיכום, נהג מונית הוא חקירה רבת עוצמה של ההשפעות של טראומה פסיכולוגית על חברה. בעוד בדידותו ותוקפנותו של טראוויס מעבירות אותו בהדרגה לתחושת כוח בתוך מגרש המשחקים העירוני שלו, הסרט לוכד אפלה של נפש האדם שהפכה למצרך אייקוני בהיסטוריה הקולנועית.  אם בא לך לעשות ערב סרטים עם החברה, זוהי יכולה להיות בחירה מעניינת. 

ואם אתה רווק, אל תתבאס – נערות ליווי בצפון זה הסרט הכי טוב.