במטרופולין ההומה של תל אביב, שוכנת העיר המקסימה והתוססת רמת גן. לעתים קרובות מאפיל על ידי השכנה המפורסמת שלה, רמת גן היא פנינה נסתרת מחכה להיחקר. עם היסטוריה עשירה, תרבות מגוונת ונופים יפים, לעיר הזו יש כל כך הרבה מה להציע לתיירים ולמקומיים כאחד.

ממוקמת במחוז המרכז של ישראל, רמת גן נוסדה בשנת 1921 וצמחה לעיר השביעית בגודלה בארץ. בתחילה היה האזור חלק מכפר ערבי ברובו בשם ג'רישה, אך ככל שחלף הזמן התיישבו באזור יותר ויותר מהגרים יהודים, מה שהוביל להפיכתו לעיר שוקקת חיים.

כיום, רמת גן ידועה כמרכז בורסת היהלומים של המזרח התיכון והיא גם ביתם של כמה ממשרדי החברות והמרכזים המסחריים הגדולים בישראל. אבל בין הרחובות הסואנים וגורדי השחקים, העיר שומרת על הקסם והאופי שלה, מה שהופך אותה ליעד חובה לבקר.

היסטוריה ותרבות

כאמור, לרמת גן היסטוריה עשירה שתחילתה בשנות העשרים. אזור המגורים הראשון בעיר הוקם על ידי קבוצת עולים יהודים מרוסיה, מה שהוביל לפיתוח השכונה הראשונה שלה, כפר בבל.

במהלך מלחמת העולם השנייה הקימו הבריטים בסיס צבאי ברמת גן, שהפך למקום אסטרטגי להגנה מפני מדינות הציר. נוכחות צבאית זו הולידה גם את שדה התעופה הראשון בעיר, שבו שוכן כיום אחד הפארקים הגדולים בישראל, פארק אריאל שרון.

בשנות ה-50 וה-60 הפכו עולים רבים נוספים, בהם ניצולי שואה, את רמת גן לביתם, מה שהוביל לצמיחתה ולהתפתחותה המהירה. זה גם הביא תערובת מגוונת של תרבויות, מה שהופך את העיר כור היתוך של מסורות ומנהגים שונים.

אחד מציוני הדרך התרבותיים הבולטים ברמת גן הוא ספארי רמת גן, שהוא פארק הספארי הגדול ביותר במזרח התיכון. הוא משתרע על שטח של 250 דונם והוא ביתם של מעל 1,600 בעלי חיים מ -160 מינים שונים. בפארק יש גם ספארי דרך נסיעה שבו המבקרים יכולים לראות את בעלי החיים מקרוב בסביבתם הטבעית.

גולת כותרת תרבותית נוספת של העיר היא מוזיאון המשכן לאמנות, המציג אמנות ישראלית עכשווית ומסורתית. במוזיאון יש גם גן פסלים יפהפה והוא מארח תערוכות ואירועים שונים לאורך כל השנה.

אטרקציות וציוני דרך

מלבד ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה, רמת גן מציעה גם שפע של אטרקציות וציוני דרך למבקרים לחקור. אחד ממקומות החובה בעיר הוא הגן הלאומי רמת גן, מרחב ירוק יפהפה מלא בשבילי אופניים, גני שעשועים ואזורי פיקניק.
סקסי 1

לחובבי הספורט יש בעיר גם אצטדיון כדורגל מפורסם, אצטדיון בלומפילד, בו משחקות נבחרת ישראל בכדורגל ומועדון הכדורגל הפופולרי מכבי תל אביב.

אזור בורסת היהלומים של רמת גן הוא מחזה מרהיב, עם למעלה מ-1,000 עסקי יהלומים הפועלים באזור. המבקרים יכולים לקחת סיור מודרך כדי ללמוד עוד על התעשייה ואפילו לרכוש כמה תכשיטים יקרים.

אוכל וקניות

שום ביקור בעיר חדשה אינו שלם בלי לנסות את המטבח המקומי ולהתפנק בטיפול קמעונאי. ולרמת גן יש הרבה מה להציע בשני התחומים הללו.

בעיר יש סצנת אוכל תוססת עם מגוון מסעדות כשרות ולא כשרות. חלק ממנות החובה כוללות כריכי שקשוקה, פלאפל וסביח.

לקניות, המבקרים יכולים לצאת לקניון איילון, אחד ממרכזי הקניות הגדולים בישראל, עם מעל 400 חנויות, מסעדות ובית קולנוע. ישנם גם מספר שווקים מקומיים וחנויות בוטיק ברחבי העיר, בהם ניתן למצוא מזכרות ומתנות ייחודיות.

מסקנה

רמת גן אולי לא מוכרת כמו שכנתה המפורסמת, תל אביב, אבל היא עיר מלאת היסטוריה, תרבות ואטרקציות שמחכות להתגלות. עם תמהיל מגוון של תרבויות, סצנת אוכל תוססת ונופים יפים, זהו יעד שאסור לפספס בעת ביקור בישראל.

בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי אוכל או אנשים שנהנים מפעילויות בחיק הטבע, ברמת גן יש משהו לכל אחד. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים טיול לישראל, דאגו להוסיף פנינה נסתרת זו למסלול הטיול שלכם. לא תתאכזב.